[online start up] Recreatiesector lanceert boekingsplatform

  • Online
  • 5 mrt 2015 @ 00:01
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • E-commerce

Elkeplek.nl is het nieuwe boekingsplatform van de Nederlandse recreatiesector zelf. Consumenten kunnen nu op één site struinen door het aanbod van meer dan 100.000 recreatieverblijven in Nederland. Bijna alle Nederlandse campings, bungalows, vakantiehuizen, groepsaccommodaties, buitensportlocaties, zwembaden, sauna’s en dagattracties zijn aangesloten. Elke Plek is het boekingsplatform van de Nederlandse recreatiesector zelf. Daardoor kunnen recreatiebedrijven besparen op bemiddelingskosten van tussenpersonen buiten de branche. MarketingTribune stelde mede-oprichter Jeroen Wilhelm enkele vragen.

Elke Plek werkt samen met branchevereniging Recron. Recron vertegenwoordigt meer dan 85 procent van de sector. Nu wordt er nog samengewerkt met de Recron-leden, maar Elke Plek is toegankelijk voor elke recreatieondernemer in Nederland. Zodra de consument gaat boeken, komt deze rechtstreeks op de boekingspagina’s van de aanbieder terecht. De betaling vindt ook rechtstreeks plaats bij het recreatiebedrijf.

Stel u even voor…
Mijn naam is Jeroen Wilhelm (45 en links op de foto) en ik heb mijn ervaring opgedaan bij funda. Mijn mede-oprichter is Jan ten Hoor (56). Jan werkte voorheen voor Landal GreenParks en Recron.

Wat is de doelgroep van Elkeplek.nl?
We richten ons op meerdere doelgroepen, dus zowel particulieren als bedrijven (met name voor de groepsaccommodaties). Kortom, iedereen die individueel, met vrienden/familie of met een grote groep op zoek is naar dag- en verblijfsrecreatie in Nederland, met of zonder overnachting.

Wat doet u aan marketing?
De marketingmix is een mix van on- en offline middelen en bestaat uit zeven stappen:

1. Op het gebied van seo en sea bieden wij unieke content van 2.000 recreatiebedrijven.

2. Pr en free publicity, landelijk, regionaal en lokaal.

3. We brengen ons merk via recreatiebedrijven onder de aandacht. Wij noemen dat ‘retailmarketing’. Zie bijvoorbeeld onze vlaggencampagne op Facebook.

4. Onze social media-marketing was aanvankelijk gericht op de aanbodzijde, dus de recreatieondernemers, maar switcht nu naar de vraagzijde (consument).

5. Radio- en printadvertising.

6. We werken samen met diverse media aan projecten rondom het onderwerp ‘recreatie’. Denk aan ‘Kamperen met klassiek’, waarbij we een serie klassieke (kamer)concerten op recreatiebedrijven willen gaan organiseren. Kamperen is namelijk niet alleen bier en tenten, maar ook rust en cultuur. Met dit project willen we dat meer uitdragen.

Wat is het verdienmodel?
Primair de fee per boeking, want daar zit onze kracht omdat deze fee relatief laag is ten opzichte van commerciële spelers - die ligt namelijk tussen de 6 en 8 procent. Overigens gaat een deel van onze omzet naar de sector terug via Recron. Geen enkele andere commerciële partij heeft die speciale samenwerking en dat moet op lange termijn voor alle betrokken partijen een winst gaan opleveren.

Daarnaast heeft Recreatie Nederland www.recreatienederland.nl ook nog B2B-activiteiten, waarbij er samen met toeleveranciers proposities ontwikkeld worden voor de recreatieondernemer.

Ook met uw online start up in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl.
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken